Online adverteren

shutterstock_65075920-converted

Doelgericht online adverteren

Een full service Google Adwords- of Facebook campagne laten opzetten en managen door een specialist? Maak dan kennis met iMarketing & Media! Wij zetten uw campagne razendsnel op en gaan voor het resultaat. De dienst is transparant waarbij u zelf online de campagnes kunt volgen met statistieken waar en wanneer u wilt.

Werkwijze

In overleg met u bepalen wij de inhoud van de advertentie(s) waarmee u zoveel mogelijk mensen bereikt die geïnteresseerd zijn in uw diensten. Afhankelijk van de omvang van uw campagne komen we bij u langs of doen wij een telefonische interview om te bepalen op welke manier uw product of dienst het beste gepromoot kan worden. Na goedkeuring van de advertenties wordt op desbetreffende platform(en) de advertenties ingevoerd en de doelgroepsegmentatie wordt ingesteld voor een zo hoog mogelijke conversie. Periodiek ontvangt u van ons de resultaten. Na de campagne zal een evaluatie plaatsvinden om bij een vervolg overstijgende resultaten te behalen.

Social Media als krachtige marketing tool

Zo’n 10 miljoen Nederlanders maken inmiddels gebruik van sociale netwerksites. Als ondernemer kunt u dus niet achter blijven om ook actief te zijn op sociale media als u uw doelgroep wilt bereiken om zaken te doen. De ondergang van de traditionele massamedia biedt nieuwe kansen voor kleine bedrijven en zelfstandigen die op zoek zijn naar een manier om hun klanten goedkoop en effectief te bereiken.

Boost nu mijn social media

    Vul onderstaande formulier in, dan wij nemen zo snel mogelijk contact met u op

    Wat is social media marketing?

    Social media marketing is het inzetten van sociale media om uw bedrijf of merk te promoten en uw doelgroep te bereiken. U kunt adverteren op online netwerksites, maar ook gaan bloggen, twitteren of een zakelijke pagina aanmaken op Google+, Facebook of LinkedIn. Het kost weinig geld, maar het bijhouden van uw netwerksites kost wel tijd en aandacht dus maak hier een goede keuze in mocht u de intentie hebben om social media te gaan inzetten. Het heeft geen zin om allerlei accounts te openen en zakelijke pagina’s op te zetten als u hier vervolgens niets mee doet.

    Hoe werkt social media marketing?

    U kunt sociale media inzetten om meer naamsbekendheid, verkeer naar uw website, fans en volgers te creëren. Door sociale media te gebruiken heeft u de mogelijkheid om een dialoog aan te gaan met uw doelgroep en weet u wat er speelt bij uw doelgroep. Bovendien biedt u klanten een extra servicekanaal aan en klanten denken graag met u mee. Het is dus een manier om uw bedrijf of merk onder de aandacht te brengen bij een grote groep fans. Verzin je bovendien een leuke actie, dan heb je kans dat jouw uiting vele malen wordt doorgestuurd via de sociale media netwerken. Gratis mond-tot-mondreclame dus.

    10 voordelen van social media marketing

    Het inzetten van sociale media marketing heeft veel voordelen:

    1. U heeft direct interactie met de (potentiële) klant
    2. U werft fans en volgers die ambassadeur kunnen worden voor uw merk of bedrijf
    3. U bouwt een imago voor uw bedrijf of merk
    4. U heeft minder kosten dan bij de traditionele manier van adverteren
    5. U brengt producten en diensten gemakkelijk onder de aandacht
    6. Meer verkeer naar uw website en verhoging van de conversie
    7. Naamsbekendheid en vindbaarheid worden groter
    8. Meer betrokkenheid door een dialoog aan te gaan met uw klanten
    9. U weet wat er speelt in uw branche en doelgroep
    10. Direct reageren en negatieve “word of mouth” voorkomen

    Ga aan de slag met social media marketing

    Social media marketing heeft meestal niet direct effect. Het betreden van het social medialandschap is relatief makkelijk en goedkoop, maar het succesvol maken vergt wel tijd en aandacht.  Heb dus geduld en maak een keuze welk sociale medium het beste bij uw doelgroep past. Voordat u begint met het inzetten van social media, doet u er verstandig aan om eerst een plan te maken. Wat wilt u precies bereiken en wie wilt u bereiken? Ga aan de slag en experimenteer.